Prednost spletnih izobraževanj je, da se lahko izobražujemo kjerkoli in kadarkoli. Naša izobraževanja so zanimiva, aktualna in podprta z obilo strokovnega znanja. Nastala so v sodelovanju z evropskimi partnerji v mednarodnih projektih Erazmus + in so brezplačna za vse, ki se želite samostojno izobraževati.

Spletno izobraževanje Prehranska vzgoja otroka in trajnostna prehrana v vrtcih in šolah 

Naš prvi projekt Erasmus + razvoj inovacije, z naslovom Trajnost in prehrana v vrtcih – Sus.Kinder obravnava celosten vidik prehrane in prehranske vzgoje otroka.  Projekt se je 2018 zaključil, vsebine, ki jih redno posodabljamo pa so seveda na voljo. 

Izvajamo dve vrsti izobraževanj, ki sta vpisani v KATIS in ovrednoteni s točkami za napredovanje:

Seminar: Celostna trajnostna prehrana v vrtcih in šolah in predstavitev spletnega izobraževanja (8 ur; 0,5 točke)

Mentorirano celoletno spletno izobraževanje o celostni trajnostni prehrani v vrtcih in šolah (25 ur; 1,5 točke)

Mentorirano izobraževanje pomeni, da imate ves čas vašega dela na voljo pomoč, obenem pa dobite navodila za delo, pripravljene vaje in tudi povratno informacijo o rešenih vajah s predlogi za izboljšanje. Idealno je, da se vključita kuhinja in pedagogi, saj so za spremembe v organizaciji potrebni oboji. Izobraževanje ene osebe običajno pomeni izboljšave v eni igralnici/razredu. Delo kuhinje in pedagogov ves čas spremljamo in obe skupini seznanjamo z rezultati. Prav tako je potrebno o rezultatih obveščati starše in lokalno skupnost.

Primere sodelovanja in dobre prakse si lahko pogledate med Novicami.

Pri spletnem izobraževanju, ki je razdeljeno v pet modulov obravnavamo, kako lahko zaposleni v kuhinji pripomorejo k bolj trajnostni in zdravi prehrani, kako v kuhinji lahko prihranimo in ne podražimo obrokov. Zanima nas kako otrok okuša in se uči. Udeležence učimo, da je sodelovanje med kuhinjo in pedagoškim kadrom temelj uspeha. Pedagoškemu kadru predstavimo njihovo nadvse pomembno vlogo pri uvajanju novih prehranskih navad, saj se otrokove navade razvijejo v najzgodnejšem otroštvu, najpomembnejšo vlogo pa ima družina in vzgojitelji. Pedagoge naučimo, da na prehrano gledajo celostno in jo vključujejo v pedagoški proces – od vil do vilic in še kaj vmes. Vsebine so namenjene tudi spoznavanju prehrane otrok drugih kultur, saj so preseljevanja vse pogostejši pojav. S svojo drugačnostjo lahko bogatijo vaše delo in način prehranjevanja. Tečaj vključuje veliko praktičnega dela, samoopazovanja in reševanja primerov ter iger. Zastavljen je domiselno in zabavno. Udeležence spodbujamo, da se povežejo z dobavitelji, starši in svoje izboljšave predstavijo lokalni skupnosti.

Kaj sploh pomeni trajnostno ravnanje s hrano? Če vas o tem zanima več, si poglejte tu: Prehranska vzgoja otroka in trajnostno ravnanje s hrano.

Delo s spletnim tečajem je zelo enostavno. Na portalu poiščite slovensko različico (zgoraj desno oznaka SI ) in že lahko začnete:)) Lahko si naložite vsebino v obliki pdf-jev ali pa greste v razdelek on-line izobraževanje pregledate Module. V spletnem izobraževanju boste našli tudi delovne liste, s katerimi boste vaše znanje še poglobili. Več o samem poteku projekta si lahko preberete v Arhivu. 

Postanite Vodna šola!

To je nov projekt Erazmus + razvoj inovacije, ki se je začel septembra 2018, pri njem pa sodelujejo strokovnjaki iz različnih evropskih držav. Cilj projekta je spodbuditi otroke in mlade k večjemu uživanju vode iz pipe. V podporo delu pedagogov zanje razvijamo spletno platformo, ki je še bolj inovativna, interaktivna in polna zanimivih vsebin. Potek projekta in rezultate lahko spremljate na naši spletni strani v rubriki Novice.

Smernice za uvedbo Vodne šole si lahko pogledate tu: VODNA SOLA_Smernice

Zakaj spodbujati pitje vode v šolah in vrtcih? 

Voda ima na otroke dokazano najboljši učinek. Izboljšuje kognitivne sposobnosti, varuje pred debelostjo in kariesom. S pitjem vode iz pipe varujemo Zemljo, saj ne potrebujemo plastenk. V Evropi imamo srečo, da je voda v večini držav pitna in odlične kvalitete, posebej v Sloveniji.

Najpomembnejša dejstva

  • Več kot 20% otrok iz držav članic Evropske Unije je prekomerno težkih ali debelih. V zadnjih desetletjih so številke skokovito narasle.
  • Pri otrocih je uživanje sladkih pijač tesno povezano z debelostjo. Šolarji skoraj 40% zaužitega sladkorja zaužijejo s sladkimi pijačami.
  • Izkazalo se je da aktivnosti, ki spodbujajo pitje vode v šolah in vrtcih, tudi preprečujejo prekomerno telesno težo.
  • Uživanje sladkih pijač spodbuja nastanek kariesa, izogibanje sladkim pijačam pa ga preprečuje.
  • Celo šibka dehidracija lahko poslabša kognitivne sposobnosti otrok, povzroči utrujenost in glavobol, kar slabo vpliva na njihove dosežke v šoli.
  • Primerna hidracija je pomembna za zbranost otrok in njihovo uspešno delovanje v šoli.
  • Vsako minuto v svetu kupijo milijon plastenk, to število pa se bo do leta 2021 povečalo še za 20%.
  • Plastenke so od vseh plastičnih predmetov najbolj uporabljan predmet na evropskih obalah.
  • Pijače iz plastenk močno vplivajo na življenjski slog mladih in otrok, še posebej ko so v šoli.
  • Šole, ki ne dovolijo uporabe plastenk, predstavljajo pomemben korak k uresničevanju vseevropske strategije za plastične odpadke.

Uvedba Vodne šole ali vrtca je zelo enostavna, vse kar potrebujete je dostop do pitne vode, posode za pitje za otroke in odločitev, da boste pri vas pili le vodo.  Z Vodno šolo ali vrtcem torej lahko začnete zelo hitro.

Potek dela vam razložim na sestanku z učitelji/vzgojitelji in sem tudi kasneje na voljo za vsa pojasnila.

Predlagam vam tudi aktivnost: Praznik vode – Vodni dan, kjer z otroci priredite različne poučno zabavne dnevne aktivnosti, na katere povabite tudi starše in lokalno skupnost.

Pedagoškemu kadru bo na platformi kasneje na voljo izobraževanje na daljavo, zemljevid vodnih šol v Evropi, kamor se bodo umestili. Poglejte katere šole so že na zemljevidu! Pri izobraževanju na daljavo bodo lahko izmenjali dobre prakse s kolegi iz Evrope. Na platformi so tudi primeri dobrih praks iz drugih držav ter nasveti/odgovori  glede ravnanja Vodnih šol.