Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano je izdalo tri dele učnega gradiva in tri izobraževalne videe, pri katerih smo sodelovali z Ekošolo in MOPS, video produkcijske storitve.
Do njih lahko dostopate tu: https://www.nasasuperhrana.si/projekti/spostujmo-hrano-spostujmo-planet/gradiva-in-povezave/izobrazevalne-vsebine/
Tema je za pedagoge aktualna, gradivo pa dragoceno, saj bodo z njegovo pomočjo znali učencem ne le razložiti tem trajnostnega razvoja, ampak jih tudi naučiti uporabnih veščin za življenje. Privzgojili jim bodo koristne navade, s katerimi bodo izboljšali svoje življenje in življenje našega planeta. Gradivo je pomembno, ker učnih gradiv, ki pomagajo uresničevati Cilje trajnostnega razvoja primanjkuje, čeprav naj bi cilje dosegli do leta 2030. Kar dve tretjini učitelji po svetu se ne čuti usposobljenih za razlago tem trajnostnega razvoja (anketa Teachers have their say (UNESCO, 2021), posebej ne tem iz Cilja 12 o odgovorni porabi in proizvodnji, kamor spada odpadna hrana.
Gradivo bo podprlo in opolnomočilo pedagoge za delo v izobraževanju o trajnostnem razvoju, posebej na področju odpadne hrane. Našli bodo obilico enostavnih, praktičnih primerov, ki bodo nadgradili njihovo dosedanje delo. Vsebina se prepleta s šolskim kurikulom, a ponuja veliko novosti in svež, igriv pogled na dosedanje teme.
Vse se začne pri spoštovanju do hrane in virov, kar sicer vemo, a kako ga otrokom privzgojiti? Potreben je celosten pristop, kjer sodeluje šole oz.vrtec in starši. V otrocih je potrebno prebuditi radovednost, da bodo radi sodelovali v vseh fazah od njive do krožnika. Naše podeželje, narava, avtohtone pasme živali in sorte rastlin ter odlična kulinarika ponujajo morje priložnosti za ustvarjanje in doživetja. Otroci, ki doživljajo hrano skozi tak, celosten pristop, tudi dokazano bolje sprejemajo nove okuse. Hitreje pridobijo pravilne navade obnašanja s hrano, na vseh točkah od trgovine do krožnika in je zavržejo manj.
Nekaj utrinkov iz snemanja, Foto (vse): Tanja Bordon
Učno gradivo je razdeljeno na tri dele, vsak ima pripadajoč video. Učitelj z učenci pogleda video, ki že vsebuje naloge in vprašanja in ga dopolni z učnim gradivom, ki se vsebinsko povezuje z videom. Učni sklopi so:
Z učnim gradivom učenci spoznajo zgodbo hrane v celoti, na njim privlačen in poučen način, kjer sodelujejo vrstniki, učitelji, šolska kuhinja in starši.
Za pravilno delovanje tega spletišča se včasih na vašo napravo naložijo majhne podatkovne datoteke, imenovane piškotki. Sistemski piškotki, ki so nujni za delovanje, so že dovoljeni. Vaša izbira pa je, da dovolite ali zavrnete piškotke analitike in trženja, ki nudijo boljšo uporabniško izkušnjo, enostavnejšo uporabo strani in prikaz ponudbe, ki je relevantna za vas.